קורס נהגי רכב ציבורי

רוצים ללמוד נהיגה? מלאו את הטופס...

ישנן שתי דרגות רישוי עיקריות לנהיגה על רכב ציבורי- דרגה D1 המאפשרת לנהוג על מונית, אוטובוס זעיר ציבורי ורכב סיור ורישיון דרגה D המקנה אישור לנהוג על אוטובוס.

מלבד שתי דרגות אלו ישנה דרגה D3 המאפשרת למחזיקו לנהוג על אוטובוס זעיר אבל אך ורק באופן פרטי.

הכשרת נהגי רכב ציבורי

עבור שתי הדרגות הראשונות, מונית או אוטובוס, תדרשו לעבור קורס נהגי רכב ציבורי באחת המכללות המורשות לכך. כל המכללות נדרשות לעמוד בהדרכה מינימאלית המפורטת על ידי משרד התחבורה ולכן רוב הקורסים יהיו זהים.
רוב הכשרת החובה תהיה זהה למעט החלק בהכשרה המותאם לסוג הרישיון הנלמד וכלי הרכב עליו תבחנו עם סיום ההכשרה.

חלק מנושאי החובה הנלמדים בקורס הם- דיני תעבורה, הכרת כלי הרכב, כיבוי אש, ידיעת הארץ, הסעת ילדים, אנגלית, נהיגה מונעת ועוד.

על מנת להתקבל לקורס נהגי רכב ציבורי תדרשו לעמוד במספר תנאים, לדוגמא- להיות תושב מדינת ישראל, להחזיק אישור על 8 שנות לימוד, לדעת קרוא וכתוב בעברית או ערבית, להיות בעל עבר פלילי נקי ועוד. את התנאים הנוספים פירטנו עבורכם בהמשך, לפי כלי הרכב וסוג הרישיון אותו אתם מעוניינים להוציא.

עם סיום ההכשרה תדרשו לעמוד במספר מבחנים עיוניים- חלקם מבוצעים באופן רישמי על ידי משרד התחבורה וחלקם רישמיים גם כן אך יבוצעו במכללה בה למדתם.
מלבד המבחנים העיוניים תצטרכו לעבור בהצלחה מבחן מעשי (טסט) שייבוצע על ידי בוחן אשר מאושר על ידי המשרד לבחון על מונית או אוטובוס.

רישיון נהיגה על מונית

רישיון למונית (D1) מאפשר לנהוג גם על אוטובוס זעיר של עד 16 מקומות בנוסף לרישיון על מונית, תנאי בסיסי אחד להוצאת הרישיון, הוא וותק של שנתיים על הכביש, אך מצד שני לא תדרשו למספר מינימאלי של שיעורי נהיגה (למרות שמאוד מומלץ לעבור מספר שיעורים על אוטובוס זעיר , שיכול לתרום לכם גם בעבודה על מונית שירות ובכלל).

רישיון לאוטובוס

רישיון לאוטובוס (D) מקנה למחזיקו רישיון לנהוג ברכב הציבורי הגדול ביותר, למרות שדין פרוטה כדין מאה, באופן טבעי ישנה אחריות גדולה יותר כאשר מדובר בהסעה של עשרות בני אדם ולכן תנאי הקבלה להכשרה על אוטובוס, גם הם באופן טבעי נוקשים ומחמירים יותר.

אם אתם חפצים ברישיון זה תצטרכו להיות עם רישיונות B או C1 ועם וותק של שנתיים לפחות. כאשר תצטרכו לעבור מספר רב של שיעורי נהיגה- 40 אם יש לכם רישיון לרכב פרטי, או 30 אם יש לכם וותק של שנתיים על רישיון למשאית.